Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de website van VIER?

  • Ik heb iets opgemerkt op de site wat volgens mij niet klopt

  • Waarom geven jullie spoilers op de site?

    Voor sommige programma’s zoals De Slimste Mens ter Wereld of De Mol maken we op onze online kanalen de afvaller of winnaar onmiddellijk na de aflevering bekend. We beseffen dat de spanning daardoor weg is voor de bezoekers van onze website, maar de nieuwswaarde ontgaat ook de krantensites niet, de live-kijker heeft dus een streepje voor.

  • Ik krijg vier.be niet geopend

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • De site ziet er niet uit zoals zou moeten, de afbeeldingen laden niet

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformilier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

Heb je een vraag over een programma of een serie?

Online afleveringen bekijken

  • Ik merk dat de verkeerde aflevering wordt getoond

    Dat is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Wellicht ging er iets verkeerds bij het inladen van de online-aflevering. Laat ons hieronder even weten welke aflevering van welk programma je probeert te bekijken en we laten je iets weten zodra de juiste aflevering online staat.

  • Afspelen lukt niet

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Beeld blijft zwart

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor alvast onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Wel geluid, geen beeld

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor alvast onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformilier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Na de eerste reclameboodschappen, start de aflevering zelf niet

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor alvast onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • De aflevering hapert heel de tijd en moet vaak lang laden

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor alvast onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Na een aantal minuten blokkeert de aflevering

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor alvast onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Waarom staat programma X er niet tussen?

    Vlaamse producties bieden we online aan tot een maand na de laatste aflevering. Voor buitenlandse series en films en voor sommige lokale programma’s beschikken we echter niet over de nodige online uitzendrechten en die programma’s kunnen we dus niet online aanbieden.

  • Waarom zijn de afleveringen verdwenen?

    De meeste van onze eigen programma’s zijn tot een maand na de laatste aflevering online beschikbaar. Uitzonderingen, zoals afleveringen van De Rechtbank en Topdokters, zijn omwille van afspraken met de betrokkenen tot een week na de tv-uitzending beschikbaar.

  • Kwaliteit is laag. Hoe komt dit?

    We proberen onze programma’s in een zo hoog mogelijke kwaliteit aan te bieden. Om laadtijden te beperken zorgen we er wel voor dat onze video’s niet in tv-kwaliteit worden aangeboden. Mocht je echter toch merken dat een bepaalde video in een opvallend lagere kwaliteit wordt aangeboden, laat het ons dan gerust weten via ons contactformulier, dan kijken we het zo snel mogelijk voor je na.

  • Kan dat via Chromecast? Apple tv?

    Nee. 

  • Ik kan me niet aanmelden.

    Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kan je bij het aanmelden, klikken op ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Je krijgt dan de kans om een nieuw wachtwoord in te stellen.
    Ondervind je nog steeds problemen, laat ons dan via ons contactformulier weten welke melding je te zien krijgt, dan proberen we het zo snel mogelijk in orde te brengen.

  • Kan ik via satelliet kijken? (TV Vlaanderen, maar ook via satelliet in het buitenland)

    VIER, VIJF en ZES zijn beschikbaar op satelliet. SBS Belgium heeft een akkoord gesloten met TV Vlaanderen, waardoor alle programma's van VIER en VIJF te volgen zijn via satelliet.

Heb je een vraag over inschrijven als publiek of deelname aan een programma?

  • Waar kan ik me inschrijven om deel te nemen aan een bepaald VIER-programma?

    Hier vind je een overzicht van de programma’s waar je je kan voor inschrijven of waarvoor er nog publiek wordt gezocht. Alvast veel succes gewenst.

  • Hoe kan ik een opname bijwonen van een VIER-programma?

    Hier vind je een overzicht van de programma’s waar je je kan voor inschrijven of waarvoor er nog publiek wordt gezocht. Alvast veel succes gewenst.

  • Er gaat iets mis bij de inschrijving/het lukt me niet om me in te schrijven

    Laat ons via ons contactformulier even weten voor welk programma je je probeert in te schrijven en wat je precies te zien krijgt wanneer je probeert te bevestigen. We laten je iets weten van zodra het opnieuw moet lukken om je in te schrijven.

  • Kan ik op de hoogte worden gehouden wanneer jullie publiek/deelnemers zoeken?

    Je kan altijd hier een kijkje nemen om te zien of er voor bepaalde programma’s deelnemers of publiek wordt gezocht.
    Wanneer je zeker wil zijn dat je als eerste op de hoogte bent, dan kan je je inschrijven op onze nieuwsbrief. Ga naar de homepage van VIER of VIJF, scroll naar beneden en laat je email-adres achter in het daarvoor voorziene invulvakje. Vanaf dat moment ontvang je de nieuwsbrief en ben je dus als eerste op de hoogte.

Heb je vragen over werken bij VIER, of over een studieopdracht?

Heb je vragen over sponsoring van VIER of over mogelijke medewerking van een VIER-gezicht?

Mijn vraag staat er niet tussen

Stuur een mailtje via ons contactformulier en we proberen je zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.